De trend & trendfactoren

20 Apr

Trendfactoren

Sociologie/cultuur
Sociologie en cultuur staan voor de maatschappelijke overtuigingen en waarden binnen de samenleving. De sociaal-culturele omgeving beïnvloedt de perceptie, voorkeuren en het gedrag van mensen. (Roothart & van der Pol, 2005) Daarom is de trendfactor sociologie/cultuur belangrijk voor de doelgroep. In de leeftijd 12 tot 17 jaar zijn jongeren erg beïnvloedbaar. Zij willen ‘erbij horen’ en hun vriendengroep of klasgenootjes hebben veel invloed op wat de jongeren dragen, hoe zij met elkaar communiceren en welke gadgets wel of niet ‘in’ zijn. De sociaal-culturele omgeving is dus erg belangrijk bij dit onderzoek.

Demografie
Demografie is de bestudering van de bevolkingssamenstelling ten aanzien van de grootte, de dichtheid, de woonplaats, de leeftijd, het geslacht, het ras en de bezigheden van de bevolking. (Roothart & van der Pol, 2005) Onze doelgroep is gesegmenteerd op demografisch niveau. Wij gaan ons richten op pubers in de leeftijdscategorie van 12 tot 17 jaar. We gaan kijken of het geslacht invloed heeft op vriendschappen. Maar ook waar de vrienden van pubers vandaan komen, wonen deze in de buurt of misschien aan de andere kant van het land? Ook gaan we kijken of het ras of geloof van een puber meespeelt in de vorming van vriendschap. Daarnaast gaan we de bezigheden van pubers en hun vrienden bestuderen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: