Conclusie en inzicht deskresearch

24 Mei

De doelgroep waar wij ons op richten is 12 tot 15-jarigen. Deze jongeren wonen verspreid over het hele land. In deze leeftijdscategorie gaan vriendschappen een steeds belangrijkere rol spelen. Tijdens de puberteit worden vrienden net zo belangrijk als de ouders, jongeren zien hun vrienden minimaal één keer per week. Jongeren worden onder druk gezet door de groep en worden beïnvloed door gewenste beste vrienden. Zij willen graag bij een groep horen, omdat het een grote invloed heeft op hun eigenwaarde. Het is belangrijk dat het product door het merendeel van de groep geaccepteerd wordt, het product moet dus gericht zijn op de groep en niet op het individu.

Communicatie via internet
Vriendschappen worden over het algemeen niet gesloten op internet, maar op school, op de sportvereniging of met jongeren uit de buurt. Jongeren gebruiken internet vooral als communicatiemiddel om te chatten met vrienden en bekenden. Dit versterkt hun vriendschappen, maar ook digitaal pesten gebeurt vaker. Vooral jongens spelen games via internet. Het is goed om rekening te houden met communicatie via internet, maar omdat er op dit moment al erg veel ontwikkelingen zijn rondom jongerencommunicatie via internet (social media), is dit niet de eerste keus om een product te ontwikkelen waar communicatie via internet centraal staat.

Intieme vriendschappen
Bij meisjes speelt vertrouwen een grotere rol bij vriendschapsrelaties dan bij jongens. Intieme vriendschappen komen daarom vaker voor bij meisjes. 

Complimenten geven
Jongeren geven elkaar veel positieve reacties via internet. Hierbij gaat het om reacties op foto’s en statusberichten. Ook het aantal reacties is van invloed op het zelfvertrouwen van de jongeren. Jongeren zetten veel foto’s op internet en hechten veel waarde aan de mening van anderen, tijdens het brainstormen kijken we hoe we foto’s in het product kunnen verwerken.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: