Coolhunt(s)

Coolhunt met betrekking tot het idee

Foto’s delen
We hebben op verschillende plekken onze doelgroep geobserveerd. Denk hierbij aan het station (bijvoorbeeld voor de Starbucks), in de stad, bij FRIS (feest voor jongeren van 12 tot en met 15 jaar) en in de buurt. Het viel ons op dat jongeren op alle plekken veel foto’s van elkaar maken. Als je kijkt op verschillende sociale media waar de jongeren op te vinden zijn, dan zie je dat zij tussen de tien en sommigen tot wel honderd foto’s op hun pagina hebben staan om het te delen met vrienden. Wij hebben hieruit de conclusie getrokken dat foto’s maken en deze foto’s delen met vrienden twee grote trends zijn op het gebied van vriendschap.

Sieraden
Regelmatig ontstaan er hypes en rages binnen deze doelgroep met verschillende sieraden. Het gaat hier dan vooral om armbandjes en horloges. Tijdens het FRIS feest zagen we dat jongeren opvallend veel sieraden dragen. Ze zijn nog vrij jong, maar vooral de meisjes dragen nu al grote oorbellen, veel armbandjes, kettingen en horloges. Hieruit kunnen we concluderen dat dit soort hypes en rages aanslaan bij de doelgroep. Daarom spelen we met ons idee in op de trends die er in 2015 zijn. We passen ons product aan qua vormgeving om het aan te laten slaan bij de doelgroep.

Coolhunt in Amsterdam

In week 15 vond een speciaal internationaal lesprogramma over trends plaats. Twintig studenten en vier docenten van een Noorse zusteropleiding van de Hogeschool van Amsterdam, namen samen met ons deel aan dit programma. Elk team kreeg een coolhunt-opdracht in Amsterdam. Coolhunten is het zoeken en spotten van coole, inspirerende, vernieuwende zaken die toekomstig groeipotentieel hebben binnen een doelgroep. Het thema voor de coolhunt in de internationale week was ́experience economy’. Tijdens de opdracht werkten we samen met een aantal Noorse studenten. Hierdoor hebben we een aantal opvallende verschillen tussen Noorwegen en Nederland kunnen vaststellen. Ook hebben we een aantal typische Nederlandse trends gepresenteerd aan de Noorse studenten.






Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: